środa, 24 sierpnia 2016

Placek gruszkowo- migdałowy


Bardzo łatwe ciasto z gruszkami. Delikatne w smaku, wilgotne i bardzo szybkie do przygotowania. Gruszka połączona z migdałami i imbirem to istna rozkosz dla podniebienia! Koniecznie przetestujcie ten przepis. 

Składniki *na blachę o wymiarach 17x27:

- 4 jajka M 
- 250g masła
- 1 i 1/2 szklanki mąki
- 150g cukru
- 1/2 szklanki zmielonych migdałów 
- 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- szczypta świeżo startego imbiru ( u. mnie 3 razy przetarcie przez tarkę)
- 4-5 gruszek
- lukier z cukru pudru i gorącej wody 


Wykonanie:

Masło rozpuścić. Jajka ubić na puszystą pianę z cukrem. (Kolor powinien zblednąć) 



Mąkę, proszek do pieczenia, zmielone migdały i imbir przesiać do masy jajecznej. Zmiksować na mniejszych obrotach. Następnie dodać roztopione masło i miksować do połączenia się składników. Gruszki obrać i pokroić na większe  kawałki. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto przelać na blachę. Na ciasto poukładać kawałki gruszek.


Ciasto piec przez 40 minut w 180 stopniach bez termoobiegu, góra i dół. Przestudzone ciasto polukrować. 
Smacznego :)

*ja niestety nie mam takiej małej blaszki, dlatego mój wypiek jest niższy. Użyłam blaszki o wymiarach 30x25



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz